Naar inhoud

dienst burgerzaken

administratief centrum Mattenkot

De dienst burgerzaken beheert het gemeentelijk bevolkingsregister en is verantwoordelijk voor heel wat administratieve taken waarmee het leven van elke burger verweven is. De dienst beheert dossiers van niet-Belgen die in het vreemdelingen- en het wachtregister zijn ingeschreven. Ook de voorbereiding en organisatie van de verkiezingen behoren tot het takenpakket van de dienst.

Verder houdt de dienst de registers van de burgerlijke stand waarin gegevens zoals geboorte, overlijden, huwelijk, echtscheiding, erkenning, adoptie en nationaliteitsaanvragen geakteerd worden. De dienst stelt ook het huwelijksdossier samen en behandelt concessieaanvragen.

De dienst burgerzaken neemt ook de pensioenaanvragen, aanvragen voordelen en tegemoetkomingen voor gehandicapten en de attesten polio aan. Verder kunnen burgers ook bij hen terecht voor het afstempelen van documenten voor deeltijdse werkloosheidsvergoeding.

Dienstgerelateerde onderwerpen

Contact

dienst burgerzaken

administratief centrum Mattenkot, Lange Molensstraat 44
1800 Vilvoorde


tel. 02 255 79 00
fax 02 255 47 82

Openingstijden

  • maandag, donderdag, vrijdag: van 9 tot 12 uur;
  • dinsdag: van 9 tot 12 uur en van 13.30 tot 18.30 uur;
  • woensdag: van 9 tot 12 uur en van 13.30 tot 16 uur.

Op maandag- en donderdagnamiddag zijn de diensten telefonisch bereikbaar tussen 13.30 en 16 uur.

Meer info