Naar inhoud

Weekend van de Klant startschot voor nieuwe pop-ups.

Stad Vilvoorde  en Vzw Broeilab openen eerste drie pop-ups in het handelscentrum

 

Op 6 oktober is het opnieuw Weekend van de Klant in Vilvoorde. Die dag werken handelaars en stad samen om iedereen een onvergetelijke shopdag te bezorgen. Ook dit jaar steunt het stadsbestuur de handelaars die via leuke initiatieven en acties de klant in de kijker zetten in een ‘broeiende’ winkelstraat.

 

Op 6 oktober worden ook de eerste drie pop-ups van vzw Broeilab en stad Vilvoorde feestelijk ingehuldigd: De Fietsenier van Vilvoorde (fietswinkel en -hersteller), Spolly’s Ting (interieur) en CORRY (streekproducten en hebbedingen). Ook worden de drie komende pop-ups aangekondigd met beelden van hoe de winkels er zullen uitzien: People Made (producten gemaakt in de sociale economie), Kilomeet (tweedehandsspullen van De Kringwinkel) en de Pjeirefretter winterpop-up (Vilvoords bier en winterbar).

 

De recent opgerichte vzw Broeilab bindt de strijd aan met de leegstand in de stad, door starters en creatievelingen hun concept te laten uittesten in leegstaande panden. De vzw werkt samen met stad Vilvoorde en is ook aangeduid als leegstandsbeheerder: eigenaars die hun pand ter beschikking stellen, kunnen in aanmerking komen voor vrijstelling van de leegstandsheffing. Broeilab streeft ook naar een lange termijn bezetting van de winkelpanden in het centrum van Vilvoorde en begeleidt haar starters doorheen het project. Zo zullen zij de meerwaarde ten opzichte van het bestaand winkelaanbod moeten verantwoorden, krijgen ze een sjabloon voor een businessplan aangereikt en moeten ze zich verplicht laten begeleiden. Er wordt gemikt op kwaliteit van de invulling en vooral het lange termijn effect, zodat de starters van nu nieuwe vaste waarden kunnen worden!

 

Schepen voor milieu, toerisme en lokale economie Viviane Schaessens is enthousiast over dit project: “De leegstand in het handelscentrum wordt dankzij dit initiatief op een positieve manier ingezet: starters helpen voet aan de grond te krijgen en ervaring op te doen. En hoe kan je een starter een betere kans geven om te bewijzen wat zijn waarde voor de winkelende Vilvoordenaar is, dan tijdens het Weekend van de Klant. De eerste drie zetten hierbij een trend die hopelijk nog door velen zal gevolgd worden..

 

» overzicht persmededelingen

Datum van het bericht: woensdag 03 oktober 2018
Alle nieuws