Haal ze op en picknick op jouw favoriet plekje zoals het Hanssenspark, park Drie Fonteinen, Asiat Park of langs de Zenne.
De deelnemende horecazaken zijn koffiebar Stoom, tearoom Fabbri, bakkerij Dias Decoster, koffiebar Sweety Cake en tapasbar El Pica Pika. Elke horecazaak heeft een specialiteit en zorgt voor een eigen touch aan de picknickmand. Met keuze tussen ontbijt, brunch, broodjes, gebak, pannenkoeken of Spaanse tapas is er voor ieder wat wils.
De manden zijn niet alleen gevuld met heet wat lekkers maar er zit alles in wat je nodig hebt voor een picknick zoals borden, bestek, glazen, picknickdekentje en afvalzakje.
Met dit concept wil de stad de parken en natuurgebieden in de kijker zetten en lokale handelaars een duwtje in de rug geven. Toeristen, bezoekers maar ook inwoners krijgen de kans om de stad op een nieuwe manier te (her)ontdekken want de manden kunnen perfect gecombineerd worden met een wandeling of fietstochtje.
Vorig jaar lanceerden we het picknickconcept als pilootproject in samenwerking met koffiebar Stoom, wegens succes breiden we nu uit naar 5 horecazaken. Met de picknickmand zetten we in op een uniek aanbod in de regio en hopen we zo extra toeristen naar onze stad te lokken. De picknickmand is een ideale combinatie om de toeristische plekjes en het culinaire aanbod in onze stad te promoten en perfect als uitstap met familie of vrienden. aldus schepen voor duurzaamheid, toerisme, woonbeleid en digitalisering Tine Paredis.
Het is fijn om te zien dat er dit jaar al 4 extra horecazaken zijn die deelnemen aan deze picknickmanden actie. Het is een bijzonder leuke manier om kennis te maken met de leukste plekken van onze stad én tegelijkertijd te genieten van wat onze horeca allemaal voor heerlijks aan te bieden heeft. Horecazaken die volgend jaar graag willen deelnemen aan deze actie kunnen zich inschrijven bij de stad via vrije.tijd@vilvoorde.be. vult schepen voor economie en wijkcontracten Didier Cortois aan.
Neem een kijkje op www.vilvoorde.be/picknickmand voor alle informatie met betrekking tot de inhoud en bestelling.